Katalog IKEA 2011 bliżej polskiego domu

23 sierpnia ruszyła dystrybucja katalogu IKEA 2011, który w ciągu trzech tygodni trafi do około 5 milionów gospodarstw domowych w Polsce.

Tym razem szczególnie koncentrujemy się na znajdowaniu miejsc na wszystkie ważne rzeczy w życiu – zdjęcia ślubne, wyszczerbiony wazon po babci, miejsce na harce dzieci, hobby i oczywiście na odpoczynek.

W polskiej wersji katalogu pokazanych jest więcej wnętrz o małych powierzchniach, charakterystycznych dla naszego rynku. Mały pokój może być większy niż się wydaje. Niewielkie wnętrza wymagają dużej wyobraźni, sprytniejszych rozwiązań i wielofunkcyjnych mebli, by dobrze spełniały różne role każdego dnia. A nawet każdej nocy. Małe pomieszczenie niekoniecznie oznacza wybór małych mebli. Czasami duży, rozkładany stół jest bardziej praktyczny, bo spełnia różne zadania – może być miejscem spotkań towarzyskich, dodatkowym blatem, biurkiem, stołem kreślarskim i ekspozycją dla ulubionych puzzli z 5000 kawałków. A duża, rozkładana sofa jest świetnym miejscem do spania, dziecięcych zabaw i oglądania telewizji w większym gronie. Z badań rynkowych wynika, że Polacy przeciętnie spędzają przed telewizorem aż trzy godziny dziennie, a to więcej niż inne nacje. Biorąc to pod uwagę IKEA podpowiada sporo pomysłów i specjalnych mebli do organizacji kącika telewizyjnego.

IKEA powoli przekonuje Polaków do mebli w różnych stylach, ale wie, że ciągle jeszcze podobają się te w ciemniejszych kolorach, ponieważ wydają im się solidniejsze. Natomiast białe kuchnie już sprzedają się świetnie.

Dostosowywanie do lokalnych potrzeb nie dotyczy tylko stylu i warunków mieszkaniowych, ale także zasobności portfeli. IKEA po raz kolejny obniża
ceny produktów. W tym roku zainwestowała w Polsce ponad 60 milionów złotych, by obniżyć ceny najchętniej kupowanych produktów. Katalog i ceny w nim zawarte obowiązują od pojawienia się katalogu przez cały rok.

Mimo, że IKEA wydaje katalog już od 60 lat, i stworzyła miliony pomysłów na inspirujące wnętrza, to wciąż uczy się od swoich klientów, jakie rozwiązania mogą się najlepiej sprawdzić, by spełniać ich potrzeby w codziennym domowym życiu.

Tegoroczna kampania promująca Katalog IKEA 2011 ruszyła 16 sierpnia i obejmuje między innymi ogólnopolskie kanały TV oraz najpopularniejsze polskie portale internetowe. Spot telewizyjny został zaadaptowany na lokalne potrzeby przez JWT Warszawa. Przygotowano dwie wersje spotu. Pierwsza informuje o rozpoczynającej się dystrybucji Katalogu IKEA 2011. Druga dodatkowo przedstawia przykładowe produkty w nowych, niższych cenach. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy MEC.

Kampania będzie mała również swoje odzwierciedlenie w internecie. Kreacje interaktywne przygotowuje K2 Internet, a za zakup powierzchni reklamowych w sieci odpowiada dom mediowy ACR.

IKEA zaprasza też wyselekcjonowanych blogerów prowadzących opiniotwórcze blogi w kategorii lifestyle i dekoracja wnętrz. Otrzymają oni spersonalizowany katalog IKEA 2011 XXL, a następnie zrecenzują go na swoich blogach. Działania prowadzone będą też na Facebook’u. Za kampanię marketingu społecznościowego odpowiada Heureka.

Katalog będzie dostępny w wersji elektronicznej na stronie internetowej IKEA.pl, a także, jako nowość, do pobrania na iPhone.

www.ikea.pl

Ilość odsłon: