Regulamin
 
R E G U L A M I N
korzystania ze sklepu kuchnie.pl
obowiązujący do 16.03.2015
§ 1
OGÓLNE WARUNKI ZAKUPÓW
  1. Sklep internetowy działający pod adresem www.kuchnie.pl (dalej zwany Sklepem) prowadzony jest przez Meble.pl S.A. z siedzibą przy ul. Langiewicza 33 , 35-021 Rzeszów, wpisaną przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000435035, będącą płatnikiem podatku VAT o numerze NIP 517-027-26-45, o wysokości kapitału zakładowego: 9 677 050,00 zł.
  2. Sklep prowadzi, za pośrednictwem sieci Internet, sprzedaż akcesorii meblowych, płyt meblowych, płyt budowlanych, sklejek oraz innych artykułów wyposażenia wnętrz, zwanymi dalej Towarami
  3. W przypadku osób fizycznych stroną dokonującą zakupów w Sklepie może być tylko osoba pełnoletnia.
  4. Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w jego ofercie, przy czym zmiana taka nie dotyczy towarów objętych już przyjętymi zamówieniami danego Klienta.
  5. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  6. Firma Meble.pl zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, z wyłączeniem sytuacji, o której mowa w ust.4, wprowadzania nowych towarów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych oraz wyprzedażowych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
  7. Do każdego zamówienia wystawiany dowód zakupu (paragon lub faktura VAT).
  8. Umowa sprzedaży zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim pomiędzy Kupującym a Sklepem. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje przez wydrukowanie i przekazanie kupującemu faktury VAT lub specyfikacji zamówienia.
  9. Każde zamówienie z wybraną opcją transportu realizowaną przez Pocztę Polską jest równoznaczne z jednorazowym pełnomocnictwem dla Meble.pl S.A. do zlecenia usługi pocztowej Poczcie Polskiej w imieniu klienta składającego zamówienie.
  10. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
§ 2
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I PŁATNOŚCI
  1. Zamówienia można składać poprzez:
    - "koszyk" znajdujący się na stronach sklepu
    - e-mail - wysyłając zamówienie na adres pomoc@kuchnie.pl

    Proces zamówienia:
    - W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.kuchnie.pl.
    - Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
    - W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Złóż zamówienie” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
    - Po podaniu przez Klienta korzystającego ze sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
    a) przedmiotu zamówienia,
    b) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
    c) wybranej metody płatności,
    d) wybranego sposobu dostawy.

    - W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Złóż zamówienie”.
    - Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Meble.pl S.A. Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.

    Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
  2. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia drogą internetową lub telefonicznie w ciągu 48 godzin od jego otrzymania.
  3. Przyjęcie przez sklep zamówienia do realizacji rozpoczyna się po potwierdzeniu danych kupującego oraz:
    - w przypadku zamówień płatnych przy odbiorze - po otrzymaniu informacji o złożeniu zamówienia
    - w przypadku zamówień płatnych przelewem - po otrzymaniu wpłaty na rachunek bankowy.
    - w przypadku skorzystania z opcji transportu 'Paczkomaty' kupujący musi wskazać odpowiedni paczkomat, gdzie najłatwiej będzie mu odebrać przesyłkę (będzie mógł to zrobić podczas składania zamówienia)
  4. Kupujący może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
    - gotówka przy odbiorze
    - przelew bankowy z dowolnego banku
    - płatność elktroniczna (PayU)
  5. Jeżeli po złożeniu zamówienia okaże się, iż zamówiony artykuł jest obecnie niedostępny, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany e-mailem lub telefonicznie. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, Kupujący podejmuje decyzję o jego realizacji (wydłużenie czasu oczekiwania lub anulowanie zamówienia).
  6. Moment telefonicznego lub e-mailowego potwierdzenia złożenia zamówienia przez Meble.pl jest ostatnią okazją do skorygowania błędnie podanych danych osobowych lub błędnie dokonanego zamówienia przez kupującego.
  7. Jeśli na paragonie fiskalnym lub fakturze VAT znajdują się błędne dane, to zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów Kupujący powinien wystawić notę korygującą. Całkowita zmiana danych nabywcy nie jest możliwa.
  8. W przypadku zamówień powyżej 3 000 PLN płatnych gotówką przy odbiorze Sklep ma prawo uzależnić przyjęcie zamówienia do realizacji od wpłaty zaliczki przez Kupującego.
§ 3
CZAS I KOSZTY DOSTAWY
  1. Sklep dostarcza przesyłki do kupującego pocztą, kurierem lub za pośrednictwem Paczkomatów 24/7. Koszt przesyłki ustalany jest indywidualnie.
  2. Przy każdym towarze podany jest czas realizacji zamówienia określony w dniach roboczych. Jest to czas od momentu złożenia zamówienia do chwili jego wysłania do klienta. Termin realizacji liczony jest bez sobót, niedziel i świąt.
  3. Kupujący zobowiązany jest do odbioru zamówionego towaru i uregulowania należności za zamówione towary zgodnie z wybraną formą płatności. Kupujący może odmówić odbioru zamówionego towaru jedynie w przypadku stwierdzenia w trakcie odbioru przesyłki jej uszkodzenia.
§ 4
PRAWO KLIENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ (ZWROTY)
  1. Oświadczenie o odstąpieniu oraz zwracany towar należy przesłać na adres Sklepu: Meble.pl S.A. Langiewicza 33 35-021 Rzeszów.
  2. Formularz zwrotu oraz ogólne zasady reklamacji i zwrotów w wersji do wydrukowania znajdują się www.kuchnie.pl/pomoc/reklamacje-i-zwroty
  3. Stroną dokonującą zakupów w Sklepie internetowym, zwaną dalej Kupującym jest konsument ( w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego zgodnie z którym za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową) lub osoba nieposiadającą statusu konsumenta. 
  4. Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkty (Dz.U. nr 22 poz. 271 z 2000 roku z późn. zm.- zwaną dalej Ustawą), Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy składając jednocześnie stosowne oświadczenie na piśmie, listownie lub mailowo na adres: reklamacje@meble.pl w terminie 10 dni, licząc od dnia wydania towaru. Dodatkowo pisemne oświadczenie o którym mowa wyżej, można dołączyć do odsyłanej przesyłki aby przyspieszyć proces reklamacji/zwrotu.
  5. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    1. świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą (tj. np. realizowanych na indywidualne zamówienie w szczególności takich jak cięcie płyty meblowej na wymiar wskazany przez klienta).
    2. świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 Ustawy; 
    3. dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania; 
    4. umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym; 
    5. świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
    6. świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu; 
    7. dostarczania prasy;
    8. usług w zakresie gier hazardowych.
  6. Zwrot Towarów wynikający ze skorzystania z prawa odstąpienia następuje staraniem i na koszt Klienta.
  7. Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
  8. Formularz zwrotu zakupionego towaru w wersji do wydrukowania znajduje się na stronach www.akcesoria.meble.pl w dziale "Regulamin sklepu”.
  9. Zwracany Towar należy odesłać na ww. adres Sklepu.
  10. W pisemnym, podpisanym przez zwracającego, oświadczeniu należy podać:
    - nazwisko i imię Klienta;
    - dokładny adres (ulica, numer domu, kod, miejscowość);
    - numer zamówienia;
    - nazwę, numery, ilość, Towarów, które są zwracane;
    - klient może podać powód zwrotu danego towaru;
    - jeśli Klient chce, by pieniądze zostały przelane na jego konto, to również nr konta i dane właściciela konta.
  11. W sytuacji odstąpienia od umowy należy zwrócić świadczenia w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
  12. Prosimy aby zwracany towar znajdował się w oryginalnym i kompletnym opakowaniu oraz aby nie nosił śladów użytkowania.
  13. Konsumentowi  przysługuje zwrot pieniędzy. Zwrot kwoty nastąpi w ciągu maksymalnie 14 dni licząc od dnia otrzymania  przesłanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  14. Koszty zwrotnego dostarczenia towaru obciążają konsumenta, o ile odstąpienie nie zostało wywołane faktem choćby przejściowej niemożności spełnienia przez Meble.pl S.A. świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta.
  15. W przypadku pozostałych Kupujących, nieposiadających statusu konsumenta, zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy kodeksu cywilnego.
§ 5
REKLAMACJE
  1. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego towaru.
  2. Reklamacje rozpatrywane będą na podstawie w szczególności przesłanego formularza  na adres sklepu e-maila: reklamacje@meble.pl
  3. Formularz zwrotu oraz ogólne zasady reklamacji oraz zwrotów w wersji do wydrukowania znajdują się www.kuchnie.pl/pomoc/reklamacje-i-zwroty.
  4. W przypadku złożenia reklamacji Kupujący powinien dostarczyć zakupiony towar na adres  Sklepu, chyba że Kupujący został poinformowany przez Sklep o takiej formie rozpatrywania reklamacji, która nie wymaga dostarczenia towaru do Sklepu. 
  5. Reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez Sklep reklamacji.
  6. W przypadku umów zawartych z Kupującymi mającymi status konsumenta, jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. 
  7. Jeżeli konsument nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli Sklep nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby konsumenta na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
  8. Konsument traci uprawnienia z tytułu niezgodności zakupionego towaru z umową, jeżeli nie zawiadomi Sklepu o niezgodności zakupionego towaru z umową przed upływem dwóch miesięcy od wykrycia niezgodności. Konsument traci także swoje uprawnienia z upływem dwóch lat od wydania towaru.
  9. W przypadku umów zawartych z Kupującymi niebędącymi konsumentami stosuje się odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji wszelkie koszty związane z reklamacją pokrywa Kupujący niebędący konsumentem.
  10. Uprawnienia konsumenta wynikające z niezgodności towaru z umową lub Kupującego niebędącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady nie ograniczają uprawnień Kupującego wynikających z gwarancji o ile takowa została udzielona – na zasadach wskazanych w dokumencie gwarancyjnym.
  11. Zwracany w ramach reklamacji Towar należy odesłać na adres Sklepu w formie listu poleconego lub paczki ekonomicznej.
  12. W przypadku reklamacji koszty opłaty pocztowej reklamowanego Towaru zostaną zwrócone po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji. Dodatkowo koszty nieuzasadnionej reklamacji ponosi sprzedawca. 
  13. W razie przesłania towaru za pośrednictwem przewoźnika, Kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę. W przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu uszkodzenia w obecności kuriera. Brak protokołu uszkodzenia przesyłki może istotnie utrudnić Kupującemu dochodzenie ewentualnych roszczeń od sklepu lub firmy kurierskiej oraz ustalenie osoby odpowiedzialnej za uszkodzenie przesyłki. 
  14. Wszelkie wątpliwości związane z reklamacjami można wyjaśniać pod adresem lub pod numerem telefonu +48 17 283 81 66
§ 6
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
  1. Wszystkie szczegóły dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w politycy prywatności: www.kuchnie.pl/polityka-prywatnosci
§ 7
WYMAGANIA TECHNICZNE
  1. Niniejszy regulamin określa w szczególności: zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach Sklepu Internetowego www.kuchnie.pl:
    - warunki i zasady dokonywania zakupu produktów dostępnych w ramach Sklepu Internetowego;
    - warunki i zasady składania drogą elektroniczną zamówień w ramach Sklepu Internetowego;
    - zasady zawierania umów sprzedaży produktów z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego;
    - wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym (komputerem osobistym, laptopem, itp.), którym posługuje się klient.
  2. Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
    - przeglądarka internetowa (Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox bądź Safari). Poprawnie powinny działać inne, mniej popularne przeglądarki internetowe.
    - w celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien uzyskać dostęp do komputera lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu.
§ 8
KLIENT
  1. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    - niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
    - korzystania ze sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
    - niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
    - korzystania ze sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Meble.pl S.A.,
    - korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
    - korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Sklep informuje, że mogą występować różnice w towarach wynikające z indywidualnych ustawień komputera Klienta (kolor, proporcje, itp.) - w razie wątpliwości prosimy o natychmiastowy kontakt. Dodatkowo istnieje prawdopodobieństwo, że w opis danego produktu mógł wkraść się błąd - jak powyżej, w razie wątpliwości prosimy o natychmiastowy kontakt.
  2. Zawartość strony www.kuchnie.pl nie stanowi oferty handlowej w rozumienie art. 543 Kodeksu Cywilnego.
  3. Prawem właściwym dla umowy sprzedaży towarów pomiędzy Sklepem, a Klientem jest prawo polskie, w szczególności przepisy Ustawy z dnia 2 marca 2000r o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000 r., Nr 22, poz. 271 z późn. Zmianami).